JAK UCZYMY

1. NASZ PROGRAM NAUCZANIA:

  • oparty jest na najnowszych badaniach naukowych dotyczących uczenia się muzyki (MLT - Gordon)
  • jest wszechstronny i elastyczny - odpowiedni dla różnych grup wiekowych
  • pomaga uczniom uczyć się muzyki jako sztuki słuchowej – „dźwięk przed zapisem”
  • buduje umiejętności na całe życie poprzez ruch, śpiewne rytmizowanie, oraz śpiewanie
  • jest kreatywny – uczniowie tworzą własną muzykę od samego początku
  • umożliwia umiejętności audiacyjne – grę ze słuchu, improwizację


2. W NASZEJ SZKOLE DZIECKO UCZY SIĘ:

  • improwizacji, gry ze słuchu, transponowania i harmonizowania
  • komponowania, aranżowania, czytania i zapisywania notacji ze zrozumieniem
  • śpiewania i grania w zespole
  • gry swobodnej i bez stresu - w różnych sytuacjach codziennych
  • gry wolnej od napięć mięśniowych, swobodnej technicznie
  • słuchania i wykonywania muzyki poprzez słuchowe rozumienie (audiację)
  • bycia niezależnie myślącym muzykiem


3. CO NAS WYRÓŻNIA:

  • program nauczania oparty na MLT Gordona
  • nauka audiacji
  • zajęcia ruchowe wg koncepcji Rudolfa Labana,
  • nauka improwizacji wokalnej i instrumentalnej
  • różnorodność stylistyczna wykonywanej muzyki
  • gra zespołowa od pierwszej klasy
  • chór szkolny od pierwszej klasy
  • autorskie utwory i opracowania

 

Aby grać na instrumencie świadomie, aby improwizować i tworzyć - uczymy gry na dwóch instrumentach równocześnie. Pierwszym i najważniejszym jest instrument wewnętrzny - słuchowy: audiacja. Kiedy dziecko osiąga gotowość audiacyjną zaczynamy grać na instrumencie fizycznym, który jest przedłużeniem świadomości słuchowej i ciała ucznia.

Instrumentu wewnętrznego uczymy poprzez ruch (rozwój potencjału i umiejętności rytmicznych) i poprzez śpiew (rozwój potencjału i umiejętności tonalnych). Zawsze poprzez audiację kontekstu tonalno-rytmicznego przy użyciu motywów (słów), a nie pojedynczych dźwięków (liter). Gry na instrumencie zewnętrznym (fizycznym) uczymy poprzez repertuar zespołowy i solowy.

Celem naszego programu jest pomoc dzieciom w nauce audiacji i poprzez jej rozwój - w grze na instrumencie. Umiejętności zdobyte tą drogą dają solidne podstawy w rozwoju muzycznej świadomości oraz w nauce czytania i pisania nut ze zrozumieniem. Oferujemy każdemu uczniowi udział w czterech koncertach ogólnoszkolnych i dwóch koncertach klasowych w roku szkolnym.

 

Społeczna Szkoła Muzyczna I stopnia Nr 1
im. Edwina E. Gordona
w Poznaniu
ul. Druskienicka 32, 60-476 Poznań